ارائه خدمت توسط ۶ مرکز مشاوره ژنتیک تحت نظارت بهزیستی به آحاد جامعه

علیرضا ایزدپور مدیرکل با نماینده و جمعی از متخصصین ژنتیک استان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان علیرضا ایزدپور مدیرکل با نماینده و جمعی از متخصصین ژنتیک استان دیدار کرد.

مدیرکل بهزیستی استان در ابتدا ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و تقدیر از ایشان منظور فعالیت در عرصه ژنتیک و پیشگیری از معلولیت ها، هدف از برگزاری این جلسه را ارتقاء و افزایش خدمات ژنتیک در راستای اهداف بهزیستی در استان بیان و ابراز داشتند : برنامه پیشگیری از معلولیتها بمنظور جلوگیری از ایجاد اختلالات ژنتیکی و مادرزادی و افزایش آگاهی عموم جامعه با پیگیری سازمان بهزیستی کشور اجرایی شده است.

ایشان در ادامه زمینه های فعالیت برنامه پیشگیری از معلولیت ها را ارائه خدمات مشاوره ژنتیک جهت آحاد جامعه در زمینه ای پیش از ازدواج، قبل و پس از بارداری و... بیان و افزودند : در راستای ارتقاء سطح همکاری ها با این برنامه ارائه خدمات رایگان مشاوره ژنتیک و پرداخت کمک هزینه انجام آزمایشات طبق دستورالعمل های ابلاغی توسط سازمان بهزیستی کشور به افراد دارای شرایط نیز پرداخت می شود .

مدیرکل بهزیستی استان تعداد مراکز مشاوره ژنتیک استان را ۶ مرکز در قالب ۱ مرکز دولتی در شهرستان شاهرود و ۵ مرکز غیردولتی در شهرستان های سمنان، گرمسار و شاهرود اعلام و  تعداد مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره ژنتیک یک هزارو ۲۱۱ ، تعداد دریافت کنندگان مشاوره ژنتیک رایگان را ۲۹۰ نفر و تعداد دریافت کنندگان کمک هزینه آزمایشات ژنتیک را ۳۸۵ نفر در سال گذشته بیان داشتند.

در ادامه خدمات و انتظارات در خصوص راه های افزایش همکاری ها و ارتقاء برنامه پیشگیری از معلولیت ها در استان به بحث و تبادل نظر پرداخته و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

کد خبر 39149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد